Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı? - Giresun Fındığı Bir Tıkla Kapınızda! - Bifındık.com.tr

Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı?

Kavrulmuş Fındık Faydalı mı?

Genel olarak sık sık karşılaştığımız sorulardan birisi olan “Fındığı nasıl tüketmeliyiz?” ve ” Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı? ” sorusunun cevabını gelin beraber inceleyelim.

Besin değeri olarak yüksek ve sağlığımızı korumamız için tüketmemiz gereken ürünlerin başında gelen ” Türk fındığı “, zengin ürün çeşitleriyle bizleri karşılar. Çoğunlukla yeşil fındık, kabuklu fındık, çiğ fındık, fındık unu, vb. çeşitleri bulunmaktadır. Özellikle Türk fındığı içerisinde; Karbonhidrat, yağ ve protein haricinde B1, B2, B6, E vitamini, demir, kalsiyum, magnezyum, vb. bir çok mineral ve vitamin bulunmaktadır. Genellikle kavrulma işlemi sırasında içerisinde bulunan besin kaynaklarında az miktarda azalma söz konusudur. Fındığın içerdiği Omega-3 yağ asitleri sayesinde çoğunlukla hamilelik sırasında annenin ve bebeğin sağlığına iyi gelir. Bebeğin beyin sağlığını geliştirir. Genellikle çocuk gelişiminde etkin rol oynamaktadır.

Kavrulmuş Fındığın Faydaları Nedir?

  • İçerisinde bol miktarda kolesterol düşürücü sterol içermektedir.
  • Tokluk hissi verir.
  • Kemikleri güçlendirir.
  • Her gün bir avuç fındık tüketmek özellikle kalp ve damar sağlığa iyi gelmektedir.

Çiğ Fındık Faydalı mı?

Zengin besin kaynaklarını içerisinde barındıran kavrulmamış çiğ fındıklar, çoğunlukla kavrulmuş fındıklara göre 2 kat daha fazla antioksidan içermektedir. Çiğ fındık, kabuklu fındıkların içerisinde bulunan meyvenin ta kendisidir. Gelişme çağında olan çocukların ve hamilelerin her gün bir avuç fındık tüketmesi doktorlar tarafından önerilmektedir. Kalp ve beyin rahatsızlığı olan kişilerin mutlaka fındık tüketmesi gerek çünkü fındık içerisinde bulundurduğu mineral ve vitaminler özellikle kronik rahatsızlığı olan kişilere fayda sağlamaktadır. Genellikle çocukların gelişiminde etkin rol oynar. Genellikle kemiklerin gelişimi, beyin ve zihin sağlığı açısından oldukça faydalıdır.

Çiğ fındık diyette yenir mi?

Fındık, içerisinde barındırdığı vitamin ve mineraller sayesinde sağlıklı bir besin kaynağıdır. Diyet yapan kişiler için her gün bir avuç çiğ fındık tüketmek gün içinde harcayacakları enerjinin, depolanmasında etkin rol oynamaktadır. Çiğ fındık E vitamini açısından zengin bir içeriğe sahiptir. Özellikle vücut içerisindeki mikropları arındırmamıza yardımcı olmaktadır. Sinir sistemimize olan faydasından dolayı diyet yapan kişilerin yeterli miktarda tüketmesi önerilmektedir.

Çiğ fındığın Faydaları Nelerdir?
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Tokluk hissi verir.
  • Sinirleri sağlamlaştırır.
  • Beyin sağlığını korur.
  • Diyabet ve kanser riskine karşı etkin rol oynar.
  • Kolesterolü düşürür.
  • Kabızlığı önler.
  • Kalp ve beyin sağlığını korur.
  • Kas ve eklem ağrılarına iyi gelir.
  • Yaşlanmayı geciktirir.

Siz değerli okuyucularımıza sormak istediğimiz bir kaç soru olacak

Sizce Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı? Özellikle hangisini daha sağlıklı buluyorsunuz?

Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı? Genelde daha çok seversiniz?

Kavrulmuş fındık mı çiğ fındık mı? Çoğunlukla hangisini daha çok tüketirsiniz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir