Blog

Fındık ezmesi mi? Fıstık ezmesi mi?

Fındık ezmesi mi? Fıstık ezmesi mi?

Belki de bir çoğumuzun en çok merak ettiği sorulardan bir tanesi değil midir? Fındık ezmesi mi? Tüketsem daha fazla faydalanırım, yoksa Fıstık ezmesi tüketsem mi? Aslında bu sorunun cevabı hangi bakış açısından baktığınıza bağlıdır. Çünkü iki farklı insan tiplemesi gözümüzün önüne gelsin birisi hayatı boyunca fındık ezmesi tüketmiş olsun, diğeri ise fıstık ezmesi tükettiğini farz edelim. Sıra gelmiş bir alışkanlık durumunda fındık ezmesi tüketen bir kişinin fıstık ezmesi tüketmesi bir anda beklenilebilecek bir durum değildir.

Aynı şey fıstık ezmesi tüketen kişi içinde geçerlidir. Sebebi ise; ALIŞKANLIK bizler ne kadar da faydalı olduğunu bilsek de tüketmemizin birçok sebebi olabilir ancak en önemli sebebi damak zevkimize uygun olması ve o tadı sevmemizden kaynaklanmaktadır. Müşterilerimiz tarafından son zamanlarda ‘Fıstık ezmesi üretiminiz yok mu? ‘Benzeri sorularla karşılaşıyoruz. Buradan bu yazı vasıtasıyla duyurmuş olalım. Yakında Fıstık ezmesi üretimine başlayacağız. Konumuza dönecek olur isek tecrübelerimize dayanarak ve yılların getirmiş olduğu müşteriyi tanıma deneyimi ve tecrübelerini de göz önüne alarak şunu gözlemledik.

Fındık ezmesi tüketicilerinin yaklaşık %65’ i uzun yıllardır kahvaltılarında, atıştırmalıklarında vb. durumlarda fındık ezmesi tüketmeyi tercih etmiş ve artık bu aileden çocuğa yansıyan bir damak lezzeti halini almış. Fındık ezmesi tüketenlerin %25’i ise daha sağlıklı olduğunu düşünerek, son zamanlarda özellikle şekersiz fındık ezmesini tercih edecek davranışlar sergilemiştir. Geriye kalan %10’luk bir kesim ise spor yapan kişilerin genelde sürekli ikilemde kaldığı en önemli atıştırmalık seçeneği olarak fındık ezmesini tercih edenlerdir. Fındık ezmesi üretimi aslında bakarsanız çok çok çok önem arz eden bir üründür ve markamız bunun bilincinde üretim yapmaktadır.

Fıstık Ezmesi
Fındık Ezmesi

O da şudur; %65’lik kısmı ele alalım. Buradaki müşterilerimizin çoğunluğu 14-45’li yaşlar aralığında genellikle kahvaltılık ve atıştırmalık olarak tüketim yapan kişilerdir. Bizler bu kapsamdaki müşterilerimiz için özellikle krema grubumuzda kesinlikle tatlandırıcı, renklendirici, vb. ek maddeler kullanmıyoruz. Çünkü herkes gibi bu ürünleri tüketen kişiler markamıza güven duyarak bizleri tercih etmektedir. Bizler ise doğru ve doğal ürünü müşterimize veya müşterilerimize en dürüst şekilde ulaştırmakla yükümlüyüz.

%25’lik kısım için yorum yapacak olursak, genelde 18-35’li yaş aralığında ebeveyn sahibi, kronik rahatsızlığı olan ve sağlıklı beslenmek isteyen kişilerden oluşmaktadır. Yazımızın başında izah etmiştik hangi açıdan baktığınız, hangi pencereden karşılaştırma yaptığınız çok önemlidir. %25ini oluşturan kişiler genellikle markamızın şekersiz fındık ezmesini tercih etmektedir. Sebebi ise %100 doğal olarak üretim yapmamızdan kaynaklanmaktadır. İçerisinde hiçbir katkı maddesinin bulunmaması ve %100 Fındık kullanılarak üretilmesi, deneyimleyen tüm müşterilerimizin memnun kalması hepsi bir araya geldiğinde ortaya harika bir ürün ve istatistik çıkmıştır. Geriye kalan %10’luk kısım ise fındık ezmesinin %80 Fındık %20 Şeker içeren ürünümüzü tercih etmektedir. Sebebi ise spor yapılan sırada veya spordan sonra kaybedilen enerjinin korunması amaçlanarak tüketilmiştir.

Ayrıca yöresel bir tüketim farklılığı da mevcuttur. Ülkemizde TÜİK verilerine göre 2019/2020 döneminde toplam fındık tüketimi 132 bin ton olup, kişi başına tüketim ise 1,6 kg’dır. Son on yıllık dönem değerlendirildiğinde, ortalama toplam tüketim 102 bin ton, ortalama kişi başına tüketim ise 1,3 kg’dır. Fıstıkta ise tüketim istatistiklerine bakıldığında son 3 yılda ortalama 107 bin ton toplam tüketim miktarı bulunmaktadır.

Yöresel tüketim konusuna dönecek olursak şu şekilde açıklanabilir; Fındığı kimler daha iyi tanıyabilir? Fındığı üretenler, yetiştirenler o bölgede yaşayan insanlar değil mi? Peki fıstığı kimler daha iyi tanıyabilir? O bölgede yaşayan ve yetiştiren insanlar değil mi? Bizce burada hepimiz hemfikiriz tüketim olarak ise araştırmalarımıza göre yurt içinde yine en çok tüketenlerin o ürünü üreten kişiler olduğunu göreceksiniz.

Sebebini ise şu şekilde düşünmekteyim; Bir çocuğu en iyi kim tanıyabilir? Onu yetiştiren ailesi değil mi? Davranışını, karakterini, duruşunu oluşturmakta bir nevi ailesinin emeği yok mudur? İşte üreticilerimizde üretmiş olduğu ürünü gayet iyi tanıyor ve tüketiyor. Fındık ve fıstık ülkemizin en değerli ihraç edilen ve gelir kapısı olan tarım ürünlerinden birisidir. Bu iki ürünü karşılaştırma yaparken aslında bakarsanız en önemli karşılaştırmayı laboratuvar analizleriyle yapmayı tercih etmekteyim. Çünkü yazımızın başında söyledik. Kimi insan fındık ezmesi tüketmeyi daha çok seviyordur. Dolayısıyla fıstık ezmesi tüketmeyi pek öneremezsiniz çünkü damak zevki ona uygun değildir veya alışkanlıklarından vazgeçmekte zorlanıyordur. Peki kime ve neye göre farkları vardır gelin hep birlikte biraz bahsedelim.

Fındık ezmesinin ham maddesi fındıktır ve kalitesi yetiştiği coğrafi konuma ve iklim koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Örnek verecek olursak Ordu, Giresun bölgelerinde yetişen kabuklu fındığın iç kalitesi ve içerdiği besin değerleri ile bir başka bölgede yetişen fındığın kalitesi, lezzeti ve besin değerleri farklılık gösterebilir. Dolayısıyla ezme gruplarını karşılaştırma yaparken bir takım ince bilgileri unutmamak şartıyla yapmakta fayda olacağını düşünmekteyiz. Gelelim arasındaki farklara öncelikle fındık ezmesi, fıstık ezmesine göre son yapılan ihraç analiz raporlarında daha çok enerjiye sahip olduğunu gördük.

Demek oluyor ki fındık ezmesi tüketmek, gün içerisinde harcayacağınız enerjiyi karşılayabilir. Ancak fıstık ezmesi bu konuda biraz daha geride kalabilir. İçerisindeki yağ oranına gelirsek, kimi analiz raporlarında fındık ezmesinin daha çok yağ oranına sahip olduğu ortaya çıksa da hak verelim ki yeri geldiğinde fıstık ezmesinin içerisinde bulundurduğu yağ oranı daha fazla çıkmaktadır. Biraz evvel bahsettiğimiz gibi yetiştiği bölge, iklim şartları, kalitesi vb. konular bu tarz analiz raporlarında ortaya çıkar ve bize yol gösterir. Spor yapan kişilerin özellikle şekersiz fındık ezmesi tüketmelerini önermekteyiz.

Sebebi ise içeriğinde katkı maddesinin olmaması ve %100 Fındık içermesi sebebiyle spor yapılan sırada harcayacağı enerjiyi korumasında, dinç hissetmesine ve yorgunluk hissetmemesine yardımcı olur. Fıstık ezmesi ise zaman zaman öne çıkan analiz raporları sayesinde yine de tüketilebilecek alternatif ürün olarak kendisini göstermektedir. Fındık ezmesinin içerisindeki vitamin ve mineraller sağlığımızı korumamızda oldukça önemlidir. Uzun süreli dengeli tüketimi bizlere zarardan çok fayda sağlamaktadır. Fındık ezmesi tüketmenin faydalarından birkaçı şunlardır;

  • 1) Cildimizi gençleştirir ve yaşlılığı geciktirir.
  • 2) Kemik ve kaslarımı güçlendirir.
  • 3) Sinir sistemimizi korumaktadır.
  • 4) Düzenli tüketimi, sindirim sistemimizi düzenler ve korur.
  • 5) Kanser hastalığına karşı etkili koruyucu özelliği vardır.
  • 6) Diyabetli olma riskini azaltmaktadır.

Fıstık ezmesi, sayılan tüm bu özelliklerin bazılarıyla eş değerdedir. Ancak, fındık ezmesine göre tüketimi ve faydası daha azdır. Sağlığını düşünen ve bu şekilde beslenmek isteyen herkese önerimiz fındık ezmesi tüketmesi yönündedir. Ancak gelelim ki alışkanlık sahibi olan kişiler fındık ezmesini bırakıp, fıstık ezmesi tüketmesi biraz zordur. Aynı şekilde fıstık ezmesi tüketen bir kişinin birden fındık ezmesi tüketmesi beklenilemez. Damak zevki dediğimiz kavram burada ortaya çıkmaktadır. Sağlığını korumayı düşünen, spor yapan, diyet yapan, diyabetli olan kişilerin mutlaka dengeli bir şekilde şekersiz fındık ezmesi tüketmesi önerilmektedir. Sabırla yazımızı okuduğunuz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederiz. Bifindik ailesi size her zaman en kaliteli fındık ezmesini gönderir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir